15lat
15 642 51 83 faktury, płatności, hosting             42 646 43 37pozycjonowanie

SEO/SEM

* AntySpam - przepisz kod z obrazka:

 

 
 
* Te pola są wymagane

Pozycjonowanie czy linki?

Reklama w wyszukiwarkach to bez wątpienia jedna z najskuteczniejszych i najbardziej ekonomicznych form promocji w internecie. Zarówno pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania, jak i linki sponsorowane pozwalają na bardzo precyzyjne dotarcie do potencjalnych Klientów.
Którą z tych form reklamy wybrać? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, lecz dla większości przypadków korzystne jest połączenie obu rozwiązań.

Aby móc dokonać prawidłowego wyboru, warto zapoznać się z porównaniem najważniejszych cech pozycjonowania i linków sponsorowanych:

Cecha Pozycjonowanie Linki sponsorowane
Możliwość precyzyjnego dotarcia do osób zainteresowanych ofertą. TAK TAK
Możliwość analizy on-line osiąganych wyników – liczby użytkowników odwiedzających serwis, liczby konwersji itd. TAK TAK
Możliwość uzyskania efektów natychmiast. NIE TAK
Możliwość wstrzymania i wznowienia kampanii w dowolnym czasie. NIE TAK
Możliwość pozyskania dodatkowych użytkowników w serwisie bez ponoszenia kosztów (pozycjonowanie najważniejszych fraz powoduje często podniesienie pozycji dla innych fraz) TAK NIE
Możliwość określenia miejsc docelowych (podstron serwisu, na które będą trafiali użytkownicy) TAK, lecz nie zawsze TAK

Należy podkreślić, że w zdecydowanej większości przypadków pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania jest tańszą formą reklamy niż linki sponsorowane. Znaczące różnice można również zauważyć przy często wyszukiwanych frazach – w przypadku kampanii linków sponsorowanych musimy płacić za każde kliknięcie linku, za każde wejście na stronę. Jeżeli osiągnęliśmy wysoką pozycję strony w naturalnych wynikach, koszt nie zwiększa się wraz ze wzrostem ruchu na stronie!

powrót